|
A kis-, középső- és nagycsoportban a gyermekek életkori sajátosságainak
figyelembe vételével történik a gyermekek mindennapi fejlesztése.
A foglalkozások a következő tematikákat fedik le: mese-vers, ének-zene,
vizuális nevelés, testnevelés, környezet megismerése, mennyiségi
és minőségi összefüggések.
Pedagógusaink külön ún. ráhangoló foglalkozásokat tartanak a kiscsoportba
újonnan érkező gyerekek számára, hogy az új közösséget, napirendet
stb. könnyebben szokják meg a gyerekek.
Az óvodai foglalkozások már a kiscsoporttól kezdve úgy vannak egymásra
építve, hogy nagycsoport végére kimagasló iskolaérettségi tudásra
tegyenek szert a gyermekek. Az óvodai foglalkozásokon tudatosan
fejlesztjük a gyermekek értelmi képességeit: érzékelés, észlelés,
figyelem, megfigyelés, emlékezet, gondolkodás és probléma megoldás.
A gyermekek a fejlesztő foglalkozásokon - az óvoda nevelési programjának
megfelelően - játékos formában sajátítják el az iskolaérettséghez
szükséges készségeket és képességeket.
Nevelési programunkban kiemelt szerepet kap, hogy a gyermekek a
kézműves foglalkozásokon minél több technikával (zsírkréta, festés,
gyurmázás, ragasztás, agyagozás stb.) megismerkedhessenek és kibontakozhasson
kreativitásuk.
Az irányított fejlesztő tevékenységek során a gyerekek minden óvodai
csoportban a korosztályuknak megfelelő feladatlapokból és munkafüzetekből
szereznek folyamatosan új ismereteket.
|